TJENESTER

Akutthjelp

Priser og vilkår

Forebyggende årskontroll

Vi anbefaler årlig undersøkelse hvor det tas røntgenbilder og vi gjør en klinisk undersøkelse av tenner og munnhule.

• Hos oss blir undersøkelsen utført av tannlege.
  • Vi tilbyr automatisk innkalling.
  • Vi tilpasser intervallet som passer for deg.
  • Innkalling sendes via en SMS 2-3 uker før tannlegetimen.
  • Dagen før vil du motta en SMS-påminnelse om timen.

Periodiske kontroll er viktige for å opprettholde en god munnhelse – god munnhelse gir en god generell helse, og det er smart og lønnsomt å være «føre var».

Bestill time for forebyggende kontroll, ring: 776 85 781

Tannrens og fjerning av misfarging

Tannstein er forkalket belegg/plakk som du ikke har fått bort med vanlig tannpuss og renhold mellom tennene.

• Fjerning av tannstein gjøres maskinelt eller manuelt.

Misfarging skyldes hovedsakelig kaffe, te, røyk, snus og rødvin. Misfarging fjernes ved saltblåsing eller puss med pimpstein.

Behandling av tannkjøttsykdom/periodontitt

Periodontitt er betennelse i tennenes feste; tannkjøtt og kjevebein. Periodontitt kan ha flere årsaker som mangelfullt renhold, tannstein, arv, røyking, bestemte bakterier og/eller nedsatt immunforsvar. Dette kan føre til at man mister festet til tennene slik at de til slutt løsner.

• Sykdommen som regel stoppes eller begrenses.

Behandling gjøres maskinelt eller manuelt og krever innsats fra pasientens side.

Panoramarøntgen

Panoramarøntgen/OPG-røntgenbilder gir oss oversikt over begge kjevene fra kjeveledd til kjeveledd. Ut fra dette kan vi stille forskjellige diagnoser. Blant annet kan vi se visdomstenners beliggenhet, periodontitt, betennelser på rotspissen og cyster, samt oppdage annen patologi i kjevene.